Klachtenregeling Webshop
Access to life is aangesloten bij Stichting WebwinkelKeur
1. Klachtenregeling webshop – Kwaliteit
Het kan altijd voorkomen dat er iets niet helemaal gaat zoals gepland. Access to life geeft veel om kwaliteit van haar producten en doet logischerwijze haar best om de bestelde producten in topconditie aan u als consument / cliënt te leveren. Toch komt het weleens voor dat een bestelling kapot gaat tijdens transport of dat er iets anders gebeurt waardoor u als consument / cliënt aanspraak kunt maken op garantie.
2. Contact
Bij klachten aangaande een bestelling of levering van de webshop dient u als consument / cliënt zich allereerst te wenden tot Beauty & Health Salon Access to life: webshopatl@accesstolife.nl. Access to life Shop beschikt over een bekend gemaakte klachtenregeling webshop en behandelt de klacht overeenkomstig deze klachtenprocedure.
3. Klachtenregeling webshop – Schade product
Nadat de consument / cliënt gebreken of schade heeft geconstateerd betreffende het geleverd product dient de consument / cliënt zich schriftelijk binnen 14 dagen na de goederenontvangst te wenden tot Beauty & Health Salon Access to life. Tevens is het van belang foto’s schriftelijk in te dienen als bewijs aangaande de schade.
4. Kosten retournering
Indien een klacht gegrond wordt bevonden door Beauty & Health Salon Access to life, zal het product waarop de klacht betrekking heeft kosteloos worden vervangen. De consument / cliënt dient het product waarop de klacht betrekking heeft aan Beauty & Health Salon Access to life te retourneren. De kosten van retournering van de door Beauty & Health Salon Access to life aan de consument / cliënt geleverd product komen voor rekening van Access to life met uitzondering van retournering van producten voor wat betreft het herroepingsrecht.
5. Garantiebeleid
- Het garantiebeleid producten is van toepassing voor Access to life shop.
- De garantie geldt niet indien:
- Producten waarbij opzettelijke schade is toegebracht aan het geleverd hygiënisch product.
- Hygiënische producten waarvan de sealing is verbroken, gebruikt en of bewerkt.
- Geleverde producten aan abnormale omstandigheden zijn blootgesteld of anderszins onzorgvuldig zijn behandeld wat in strijd is met de aanwijzingen van Access to life.
6. Klachtenregeling webshop – Geschillenregeling
Indien de klacht niet in onderling overleg kan worden opgelost ontstaat een geschil dat vatbaar is voor de geschillenregeling.
7. WebwinkelKeur Access to life
Access to life is aangesloten bij Stichting WebwinkelKeur en bij klachten die niet in onderling overleg opgelost kunnen worden dient de consument zich te wenden tot Stichting WebwinkelKeur (www.webwinkelkeur.nl), deze zal gratis bemiddelen. De ledenlijst van WebwinkelKeur is in te zien: https://www.webwinkelkeur.nl/ledenlijst/. Mocht het geschil niet tot een oplossing gekomen zijn, heeft de consument / cliënt de mogelijkheid om zijn klacht te laten behandelen door de door Stichting WebwinkelKeur aangestelde onafhankelijke geschillencommissie, de uitspraak hiervan is bindend en zowel ondernemer als consument stemmen in met deze bindende uitspraak.
8. Kosten geschillenregeling
Aan het voorleggen van een geschil aan deze geschillencommissie zijn kosten verbonden die door de consument / cliënt betaald dienen te worden aan de betreffende commissie. Leidt dit niet tot een oplossing, dan is het mogelijk om het geschil aan te melden voor bemiddeling via Stichting WebwinkelKeur via https://www.webwinkelkeur.nl/kennisbank/consumenten/geschil/.
9. Klachtenregeling webshop – ODR platform
Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR-platform van de Europese Commissie. Dit ODR-platform is te vinden op http://ec.europa.eu/odr. Als de klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het vrij om de klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.
10. Verplichtingen klant
Een klacht schort de verplichtingen van de consument / cliënt aan de ondernemer Access to life niet op, tenzij de ondernemer schriftelijk anders aangeeft.
11. Algemene voorwaarden Webshop
De shop van Access to life hanteert algemene voorwaarden webshop.
Lonneke