KLACHTEN UITVOERING DIENSTEN + PRODUCTEN
Access to life is aangesloten bij Stichting WebwinkelKeur.
Diensten
- Het kan altijd voorkomen dat er iets niet helemaal gaat zoals gepland. Bij klachten dient u als consument / cliënt zich allereerst te wenden tot Beauty & Health Salon Access to life. Beauty & Health Salon Access to life beschikt over een voldoende bekend gemaakte klachtenprocedure en behandelt de klacht overeenkomstig deze klachtenprocedure. Klachten over de uitvoering van de overeenkomst dienen zo spoedig mogelijk, doch binnen 5 dagen te worden ingediend met daarbij een volledige en duidelijke omschrijving aan Beauty & Health Salon Access to life.
- Ingediende klachten worden binnen een termijn van 14 dagen gerekend vanaf de datum van ontvangst. Als een klacht een voorzienbaar langere verwerkingstijd vraagt, wordt door Beauty & Health Salon Access to life binnen de termijn van 14 dagen geantwoord met een bericht van ontvangst en een indicatie wanneer de consument / cliënt een meer uitvoerig antwoord kan verwachten.
- Indien een klacht gegrond is, zal de aangeboden dienst en/of behandeling (uitgezonderd een complete kuur) opnieuw worden uitgevoerd zoals overeengekomen, tenzij dit inmiddels voor de cliënt aantoonbaar nodeloos is geworden en de cliënt dit schriftelijk kenbaar maakt. Uitgezonderd hiervan is wanneer de consument / cliënt de reglementen en/of adviezen niet juist heeft opgevolgd. Voor elke aangeboden behandeling geldt op dat moment geldige adviezen.
- Indien de klacht niet in onderling overleg kan worden opgelost ontstaat een geschil dat vatbaar is voor de geschillenregeling.
- Access to life is aangesloten bij Stichting WebwinkelKeur en bij klachten die niet in onderling overleg opgelost kunnen worden dient de consument / cliënt zich te wenden tot Stichting WebwinkelKeur (www.webwinkelkeur.nl), deze zal gratis bemiddelen. De ledenlijst van WebwinkelKeur is in te zien: https://www.webwinkelkeur.nl/ledenlijst/. Mocht het geschil niet tot een oplossing gekomen zijn, heeft de consument / cliënt de mogelijkheid om zijn klacht te laten behandelen door de door Stichting WebwinkelKeur aangestelde onafhankelijke geschillencommissie, de uitspraak hiervan is bindend en zowel ondernemer als consument stemmen in met deze bindende uitspraak.
- Aan het voorleggen van een geschil aan deze geschillencommissie zijn kosten verbonden die door de consument / cliënt betaald dienen te worden aan de betreffende commissie. Leidt dit niet tot een oplossing, dan is het mogelijk om het geschil aan te melden voor bemiddeling via Stichting WebwinkelKeur via https://www.webwinkelkeur.nl/kennisbank/consumenten/geschil/.
- Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR-platform van de Europese Commissie. Dit ODR-platform is te vinden op http://ec.europa.eu/odr. Als de klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het vrij om de klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.
- Een klacht schort de verplichtingen van de consument / cliënt aan de ondernemer Access to life niet op, tenzij de ondernemer schriftelijk anders aangeeft.