Algemene Voorwaarden Webshop Access to life
Artikel 1 – Definities
Artikel 2 – Identiteit van de ondernemer
Artikel 3 – Toepasselijkheid
Artikel 4 – Het aanbod
Artikel 5 – De overeenkomst
Artikel 6 – Herroepingsrecht + Kosten Herroeping
Artikel 7 – Uitsluiting Herroepingsrecht
Artikel 8 – Prijs + Betaling
Artikel 9 – Leveringstermijn + Uitvoering
Artikel 10 – Aansprakelijkheid
Artikel 11 – Conformiteit + Garantie
Artikel 12 – Eigendomsvoorbehoud
Artikel 13 – Klachtenregeling
Artikel 14 – Overmacht
Artikel 15 – Geschillen
Artikel 16 – Privacyverklaring
Artikel 17 – Intellectueel eigendom
Artikel 18 – Nieuwsbrieven
Artikel 19 – Beoordelingen / Reviews
Artikel 20 -Geheimhouding + Gedrag
Artikel 21 – Retourbeleid
Artikel 1 – Definities – Algemene voorwaarden webshop
In deze algemene voorwaarden webshop wordt verstaan onder:
- Ondernemer: de natuurlijke of rechtspersoon die producten en/of diensten op afstand aan consumenten en cliënten aanbiedt.
- Consument: de natuurlijke persoon die niet handelt in de uitoefening van beroep of bedrijf en een overeenkomst op afstand aangaat met de ondernemer.
- Dag: kalenderdag.
- Duurtransactie: een overeenkomst op afstand met betrekking tot een reeks van producten en/of diensten, waarvan de leverings- en/of afnameverplichting in de tijd is gespreid.
- Overeenkomst op afstand: een overeenkomst waarbij in het kader van een door de ondernemer georganiseerd systeem voor verkoop op afstand van producten en/of diensten, tot en met het sluiten van de overeenkomst uitsluitend gebruik gemaakt wordt van één of meer technieken voor communicatie op afstand.
- Techniek voor communicatie op afstand: middel dat kan worden gebruikt voor het sluiten van een overeenkomst, zonder dat consument en ondernemer gelijktijdig in dezelfde ruimte zijn samengekomen.
- Duurzame gegevensdrager: elk middel dat de consument of ondernemer in staat stelt om informatie die aan hem persoonlijk is gericht, op te slaan op een manier die toekomstige raadpleging en ongewijzigde reproductie van de opgeslagen informatie mogelijk maakt.
- Bedenktijd: de termijn waarbinnen de consument en/of cliënt gebruik kan maken van zijn herroepingsrecht.
- Herroepingsrecht: de mogelijkheid voor de consument en/of cliënt om binnen de bedenktijd af te zien van de overeenkomst op afstand, mits de ontvangen producten ongeopend, ongebruikt en geseald zijn.
- Algemene Voorwaarden: de onderhavige Algemene Voorwaarden van de ondernemer.
Artikel 2 – Identiteit van de ondernemer – Algemene voorwaarden webshop
- Access to Life
- Slangenburg 62
- 1082 JW Amsterdam
- Nederland
- T: 00 31 6 55 375 175
- W: www.accesstolife.nl
- E: webshopatl@accesstolife.nl
- KVK 34167981
- BTW nummer NL001728996B43
Artikel 3 – Toepasselijkheid- Algemene voorwaarden webshop
- Deze algemene voorwaarden webshop zijn van toepassing voor iedere aanbieding, behandeling en transactie tussen Access to life en een consument / cliënt. En een op elke tot stand gekomen overeenkomst op afstand en bestellingen van een product en/of producten en aanbiedingen tussen Access to life en de consument / cliënt.
- Voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, wordt de tekst van deze algemene voorwaarden webshop aan de consument / cliënt beschikbaar gesteld. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, worden aangegeven dat de algemene voorwaarden webshop bij Access to life in te zien zijn op haar website of kosteloos worden toegezonden via elektronische weg.
- Door acceptatie van een aanbieding of het op afstand doen van een bestelling van een product en/of producten worden de Algemene Voorwaarden webshop van Access to life aanvaard.
- Indien één of meerdere bepalingen in deze algemene voorwaarden op enig moment geheel of gedeeltelijk nietig zijn of vernietigd worden, dan blijft de overeenkomst en deze voorwaarden voor het overige in stand en zal de betreffende bepaling in onderling overleg onverwijld vervangen worden door een bepaling dat de strekking van het oorspronkelijke zoveel mogelijk benaderd.
- Onduidelijkheden over de inhoud en/of uitleg van één of meerdere bepalingen van onze voorwaarden dienen te worden uitgelegd, ‘naar de geest’ van deze algemene voorwaarden; evenals situaties die niet in de algemene voorwaarden zijn geregeld.
Artikel 4 – Het aanbod – Algemene voorwaarden webshop
- Alle aanbiedingen van Access to life zijn vrijblijvend en Access to life behoudt zich uitdrukkelijk het recht voor prijzen van het aanbod te wijzigen ivm wettelijke voorschriften, en wijzigingen van de distributeur en/of leverancier en transport en portokosten.
- Het aanbod bevat een volledige en nauwkeurige omschrijving van de aangeboden producten en diensten. De beschrijving is voldoende gedetailleerd om een goede beoordeling van het aanbod door de consument / cliënt mogelijk te maken.
- Alle afbeeldingen bij producten, specificaties, gegevens in het aanbod zijn waarheidsgetrouwe indicatie en kunnen geen aanleiding zijn tot schadevergoeding of ontbinding van de overeenkomst. Kennelijke vergissingen of kennelijke fouten in het aanbod bindt Access to life niet. Access to life kan niet garanderen dat de afbeeldingen exact overeenkomen met de echte kleuren van etiketten van de producten.
- Indien een aanbod een beperkte geldigheidsduur heeft of onder voorwaarden geschiedt, wordt dit nadrukkelijk in het aanbod vermeld.
- Elk aanbod bevat zodanige informatie, dat voor de consument / cliënt duidelijk is wat de rechten en verplichtingen zijn, die aan de aanvaarding van het aanbod zijn verbonden. Dit betreft:
- de prijs inclusief belastingen
- de eventuele kosten van verzending
- de wijze waarop de overeenkomst tot stand zal komen, welke handelingen daarvoor nodig zijn
- het al dan niet van toepassing zijn van het herroepingsrecht
- de wijze van betaling, aflevering en uitvoering van de overeenkomst
- de termijn voor aanvaarding van het aanbod, de termijn waarbinnen Access to life de prijs garandeert
- de overeenkomst na de totstandkoming wordt gearchiveerd, en zo ja op welke deze voor de consument en/of cliënt te raadplegen is
- de manier waarop de consument en/of cliënt, voor het sluiten van de overeenkomst, de door hem in het kader van de overeenkomst verstrekte gegevens kan controleren en indien gewenst herstellen
- de gedragscodes waaraan de ondernemer zich heeft onderworpen en de wijze waarop de consument en/of cliënt deze gedragscodes langs elektronische weg kan raadplegen
- de minimale duur van de overeenkomst in geval van de aanvaarding van dienstverlening op basis van een kuur
- de voorwaarden waaronder en de wijze waarop de consument en/of cliënt van het herroepingsrecht gebruik kan maken, dan wel een duidelijke melding inzake het uitgesloten zijn van het herroepingsrecht
Artikel 5 – De overeenkomst- Algemene voorwaarden webshop
- De overeenkomst komt tot stand op het moment van aanvaarding en acceptatie van de algemene voorwaarden met betalingsverplichting door de consument / cliënt van het aanbod: de bestelling van het product of producten. Edoch de consument / cliënt onvoldoende informatie deelt ten behoeve van gegevens die nodig zijn voor de dienstverlening en/of verzending van producten wordt de bestelling in overweging genomen. Indien Access to life op grond van dit onderzoek goede gronden heeft om de overeenkomst niet aan te gaan, is hij gerechtigd gemotiveerd een bestelling te weigeren of aan de uitvoering bijzondere voorwaarden te verbinden.
- Indien de consument / cliënt het aanbod langs elektronische weg heeft aanvaard, bevestigt Access to life onverwijld langs elektronische weg de ontvangst van de aanvaarding van de bestelling. Zolang de overeenkomst van deze aanvaarding niet door Access to life is bevestigd, kan de consument / cliënt de overeenkomst ontbinden.
- Indien de overeenkomst elektronisch tot stand komt, treft Access to life passende technische en organisatorische maatregelen ter beveiliging van de elektronische overdracht van data en zorgt hij voor een veilige webomgeving. Indien de consument elektronisch kan betalen, zal Access to life daartoe passende veiligheidsmaatregelen in acht nemen.
- Access to life kan zich – binnen wettelijke kaders – op de hoogte stellen of de consument / cliënt aan zijn betalingsverplichtingen kan voldoen, evenals van al die feiten en factoren die van belang zijn voor een verantwoord aangaan van de overeenkomst op afstand.
- Iedere overeenkomst wordt aangegaan onder de opschortende voorwaarden van voldoende beschikbaarheid van de betreffende producten.
- Access to life zal bij het product of dienst aan de consument / cliënt de volgende informatie schriftelijk of op zodanige wijze dat deze door de consument op een toegankelijke manier kan worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager, meesturen:
- het bezoekadres en het e-mailadres van de vestiging van de ondernemer waar de consument met klachten terecht kan
- de voorwaarden waaronder en de wijze waarop de consument van het herroepingsrecht gebruik kan maken, dan wel een duidelijke melding inzake uitsluiting van het herroepingsrecht
- de informatie over garanties en bestaande service na aankoop
Artikel 6 – Herroepingsrecht + Kosten Herroeping
Bij levering van producten:
- Het kan weleens voorkomen dat u als consument / cliënt een bestelling retour wilt sturen. Wellicht omdat het product toch niet bevalt of misschien is er een andere reden waarom de bestelling toch niet zou willen hebben.
- Bij de aankoop van producten heeft de consument / cliënt de mogelijkheid de overeenkomst zonder opgave van redenen te ontbinden gedurende 14 dagen. Deze bedenktermijn gaat in op de dag na ontvangst van het product door de consument.
- Wanneer de consument / cliënt gebruik wenst te maken van zijn herroepingsrecht aangaande de webshop van Access to life is hij verplicht dit binnen 14 dagen, na ontvangst van het product, kenbaar te maken aan Access to life. Het kenbaar maken dient de consument / cliënt te doen middels het model retourformulier of per e-mail naar webshopatl@accesstolife.nl. Access to life stuurt de consument / cliënt een retourformulier toe.
- Tijdens de bedenktijd zal de consument / cliënt zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking. Hij zal het product slechts in die mate bekijken voor zover dat nodig is om te kunnen beoordelen of hij het product wenst te behouden.
- Na annulering heeft de consument / cliënt 14 dagen om het ongeopende en verzegelde en hygiënische product retour te sturen. Het volledige orderbedrag inclusief verzendkosten wordt gecrediteerd. Enkel de kosten voor retour van thuis naar de webwinkel zijn voor eigen rekening. Deze kosten bedragen circa € 7,50 per pakket, raadpleeg voor de exacte tarieven de website van uw vervoerder.
- Indien u gebruik maakt van uw herroepingsrecht, zal het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en verpakking aan de ondernemer geretourneerd worden.
- De consument / cliënt dient te bewijzen door middel van een foto dat de geleverde zaken in tact zijn en tijdig zijn teruggestuurd, bijvoorbeeld door middel van een bewijs van verzending.
- Na ontvangst en inspectie van de staat van het goedgekeurde ongeopende en verzegelde en hygiënische product(en) zal Access to life vervolgens het verschuldigde orderbedrag exclusief verzendkosten binnen 14 dagen na aanmelding van het retour terugstorten. Terugbetaling zal geschieden via dezelfde betaalmethode die door de consument en/of cliënt is gebruikt.
- Mocht het product beschadigd zijn of de verpakking meer beschadigd zijn dan nodig is om het product te proberen, dan kunnen we deze waardevermindering van het product aan u als consument / cliënt door berekenen. Behandel het product dus met zorg en zorg ervoor dat deze bij een retour goed verpakt is.
- Indien de consument / cliënt na afloop van de in lid 2 en 3 genoemde termijnen niet kenbaar heeft gemaakt gebruik te willen maken van zijn herroepingsrecht, respectievelijk het product niet aan Access to life heeft teruggezonden, is de koop een feit.
Bij levering van diensten:
- Consument / cliënt zal voor aanvang van de behandeling toestemming verlenen via een toestemmingsformulier ingevuld met de datum van aanvang en akkoord handtekening.
- Bij levering van diensten heeft de consument / cliënt de mogelijkheid de overeenkomst zonder opgave van redenen te ontbinden gedurende ten minste 14 dagen, ingaande op de dag van het aangaan van de overeenkomst.
- Om gebruik te maken van zijn herroepingsrecht, zal de consument / cliënt zich wenden tot Access to life.
- Het kenbaar maken van een verzoek tot herroepingsrecht dient de consument /cliënt schriftelijk per e-mail.
Kosten in geval van herroeping
- Indien de consument / cliënt gebruikmaakt van zijn herroepingsrecht, komen ten hoogste de kosten van retourzending naar Access to life zijn of haar voor eigen rekening. Deze kosten bedragen circa € 7,50 per pakket. De kosten zijn afhankelijk per vervoerder. Raadpleeg voor de exacte tarieven de website van de vervoerder.
- De consument / cliënt dient te bewijzen dat de geleverde producten tijdig zijn teruggestuurd, bijvoorbeeld door middel van een bewijs van verzending per mail.
- Indien de consument / cliënt het orderbedrag heeft betaald, zal Access to life dit bedrag zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 14 dagen na herroeping, terugbetalen. Hierbij is wel de voorwaarde dat het product reeds terug ontvangen is door de webshop Access to life of sluitend bewijs van complete terugzending overlegd kan worden. Terugbetaling zal geschieden via dezelfde betaalmethode die door de consument en/of cliënt is gebruikt.
- Bij beschadiging van het hygiënisch product door onzorgvuldige omgang door de consument / cliënt zelf is de consument aansprakelijk voor eventuele waardevermindering van het product.
- Beauty & Health Salon Access to life verstrekt de consument / cliënt alle wettelijk verplichte informatie over het herroepingsrecht.
Artikel 7 – Uitsluiting Herroepingsrecht
- De ondernemer Access to life kan het herroepingsrecht van de consument en/of cliënt uitsluiten voor producten zoals omschreven in lid 2. De uitsluiting van het herroepingsrecht geldt slechts indien de ondernemer Access to life dit duidelijk in het aanbod, althans tijdig voor het sluiten van de overeenkomst, heeft vermeld.
- Uitsluiting van het herroepingsrecht is slechts mogelijk voor producten:
- retourzending van producten waarvan de expiratiedatum is verstreken
- vanwege hygiënische redenen kan Access to life haar cosmetische hygiënische producten van haar webshop alleen retour accepteren als het nog ongebruikt, ongeopend en de producten verzegeld zijn.
- Behandel het product en/of producten dus met zorg! Gebruikte en geopende hygiënische producten waarvan de verzegeling geopend is, worden uitgesloten en niet geaccepteerd.
- Uitsluiting van het herroepingsrecht is slechts mogelijk voor diensten:
- Bij levering van diensten heeft de consument / cliënt de mogelijkheid de overeenkomst zonder opgave van redenen te ontbinden gedurende ten minste 14 dagen, ingaande op de dag van het aangaan van de overeenkomst. Om gebruik te maken van zijn of haar herroepingsrecht, zal de consument / cliënt zich richten naar de door Access to life bij het aanbod van de levering ter zake verstrekte redelijke en duidelijke instructies
- diensten die in het verleden zijn uitgevoerd
- waarvan de levering met uitdrukkelijke instemming van de consument / cliënt is begonnen voordat de bedenktijd is verstreken
Artikel 8 – De prijs + Betaling – Algemene voorwaarden webshop
- De in het aanbod van producten genoemde prijzen zijn in euro’s en inclusief btw en exclusief verzend- en administratiekosten, eventuele belastingen, in-en uitvoerrechten, accijnzen en/of heffingen. Alle prijzen zijn onder voorbehoud van druk – en zetfouten of eventuele prijsverhogingen. Voor eventuele gevolgen hiervan wordt geen aansprakelijkheid aanvaard. Bij druk – en zetfouten is Access to life niet verplicht het product volgens de foutieve prijs te leveren.
- In afwijking van het vorige lid kan de ondernemer Access to life producten of diensten waarvan de prijzen gebonden zijn aan schommelingen op de financiële markt en waar Access to life geen invloed op heeft, met variabele prijzen aanbieden. Deze gebondenheid aan schommelingen en het feit dat eventueel vermelde prijzen indicatie prijzen zijn, worden bij het aanbod vermeld.
- Prijsverhogingen binnen 3 maanden na de totstandkoming van de overeenkomst zijn alleen toegestaan indien zij het gevolg zijn van wettelijke regelingen of bepalingen. Prijsverhogingen vanaf 3 maanden na de totstandkoming van de overeenkomst zijn alleen toegestaan indien de ondernemer dit bedongen heeft en:
- deze het gevolg zijn van wettelijke regelingen of bepalingen
- de consument en/of cliënt de bevoegdheid heeft de overeenkomst op te zeggen met ingang van de dag waarop de prijsverhoging ingaat
- Betaling door de consument / cliënt kan geschieden per Ideal, of via een betaalverzoek aan Access to life. Bij geen ontvangst van betaling zal er geen levering van producten plaatsvinden.
- Voor zover niet anders is overeengekomen, dient door de consument / cliënt het verschuldigde bedrag te worden voldaan meteen na de bestelling van het product. Het ingaan van de bedenktermijn van 14 dagen geldt vanaf dag van ontvangst van de bestelde producten.
- De consument / cliënt heeft de plicht om onjuistheden in verstrekte of vermelde betaalgegevens onverwijld aan Access to life te melden.
- In geval van wanbetaling van de consument / cliënt heeft Access to life, behoudens wettelijke beperkingen, het recht om de vooraf aan de consument kenbaar gemaakte kosten in rekening te brengen.
Artikel 9 – Leveringstermijn en uitvoering – Algemene voorwaarden webshop
- Access to life zal de grootst mogelijke zorgvuldigheid in acht nemen bij het in ontvangst nemen van de bestelling en bij de uitvoering daarvan en bij de beoordeling van aanvragen tot verlening van diensten.
- Als plaats van levering geldt het adres dat de consument / cliënt aan Access to life kenbaar heeft gemaakt. Indien de bezorging vertraging ondervindt, of indien een bestelling niet dan wel slechts gedeeltelijk kan worden uitgevoerd, ontvangt de consument / cliënt hiervan uiterlijk 2 tot 5 dagen nadat hij de bestelling geplaatst heeft bericht.
- Bezorging van de bestelling geschiedt zo snel mogelijk: 2 à 5 werkdagen, mits het bestelde product voorradig is. Wanneer een product niet op voorraad is of uitverkocht bij onze distributeur wordt er contact opgenomen met de consument / cliënt. De opgegeven leveringstermijn is indicatief. Aan eventuele leveringstermijn kan de consument / cliënt geen rechten ontlenen. Overschrijding van een termijn geeft de consument / cliënt geen recht op schadevergoeding.
- Indien de bezorging vertraging ondervindt, of indien een bestelling niet dan wel slechts gedeeltelijk kan worden uitgevoerd, ontvangt de consument / cliënt hiervan uiterlijk 10 dagen nadat hij de bestelling geplaatst heeft bericht. De consument / cliënt heeft in dat geval het recht om de overeenkomst zonder kosten te ontbinden. In geval van ontbinding van de overeenkomst zal de ondernemer Access to life het bedrag dat de consument / cliënt betaald heeft zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 14 dagen na ontbinding, terugbetalen. De consument / cliënt heeft geen recht op een schadevergoeding.
- Bestellingen gedaan in Nederland zijn de verzend- en administratiekosten € 7,50. Bestellingen gedaan vanuit het buitenland is het bezorg tarief € 11,00 – € 16,00. Prijzen van bezorging kunnen afwijken door wijziging van de pakketdienst en zijn onder voorbehoud vervoerder. Bij het uitvoeren van het herroepingsrecht zijn de retourneringskosten voor eigen rekening van de consument en/of cliënt.
- Het risico van beschadiging en/of vermissing van producten berust bij Access to life tot het moment van bezorging aan de consument / cliënt. Pakketbezorging geschiedt altijd met een track-and- trace code. De consument / cliënt wordt ingelicht over deze code.
- Eventuele gebreken of verkeerd geleverde producten dienen binnen 2 dagen na levering aan Access to life schriftelijk te worden gemeld. Retournering van de ongeopende, ongebruikte en gesealde hygiënische producten dient te geschieden in de originele verpakking.
- Indien levering van een besteld product onmogelijk blijkt te zijn, zal de ondernemer Access to life zich inspannen om een vervangend artikel beschikbaar te stellen. Uiterlijk bij de bezorging zal op duidelijke en begrijpelijke wijze worden gemeld dat een vervangend artikel wordt geleverd. Bij vervangende artikelen kan het herroepingsrecht niet worden uitgesloten. De kosten van een eventuele retourzending zijn voor rekening van de ondernemer Access to life.
- Access to life webshop is bevoegd om bij de uitvoering van de bestelling gebruik te maken van derden.
Artikel 10 – Aansprakelijkheid – Algemene voorwaarden webshop
- Access to life is nimmer verantwoordelijk voor de uiteindelijke geschiktheid van de producten voor elke individuele toepassing door de consument / cliënt, noch voor eventuele adviezen ten aanzien van het gebruik of toepassing van de producten. De consument / cliënt is altijd zelf verantwoordelijk voor het besluit van aankoop van producten, ongeacht welke huidconditie de consument / cliënt op dat moment heeft.
- Access to life geeft geen garantie voor het slagen van huidverbetering door middel van het gebruik van producten. Iedere individuele huidconditie is anders en Access to life is niet aansprakelijk voor onheus gebruik van de producten. Voor verbetering van de huidconditie van de consument / cliënt is het van belang de correcte gebruiksadviezen op te volgen. Het verkeerd opvolgen van gebruik van de producten en eventuele gevolgen hiervan verklaart Access to life geen enkele aansprakelijkheid.
- Access to life is niet aansprakelijk voor directe en/of indirecte schade, waaronder begrepen persoon -en zaakschade en/of letselschade als gevolg van onheus gebruik van producten. Access to life is niet aansprakelijk voor complicaties van het niet opvolgen van de juiste adviezen van de afgenomen diensten en/of behandelingen.
- Voor eventuele gevolgen van vermelding van verkeerde prijsstelling op haar website van Beauty & Health Salon Access to life wordt geen aansprakelijkheid erkend.
Artikel 11 – Conformiteit + Garantie
- Access to life staat er voor in dat producten voldoen aan de overeenkomst, de in het aanbod vermelde specificaties, aan de redelijke eisen van deugdelijkheid en of bruikbaarheid en de op de datum van de totstandkoming van de overeenkomst bestaande wettelijke bepalingen en of overheidsvoorschriften fabrieksgarantie, de in het aanbod vermelde specificaties en de bruikbaarheid van de producten.
- Een door Access to life, fabrikant of importeur verstrekte garantie doet niets af aan de wettelijke rechten en vorderingen die de consument en/of cliënt op grond van de overeenkomst tegenover Access to life kan doen gelden.
De garantie geldt niet indien:
- de consument / cliënt de geleverde hygiënische producten zelf heeft gebruikt en/of bewerkt en/ of beschadigd of sealing heeft verbroken
- de geleverde producten aan abnormale omstandigheden zijn blootgesteld of anderszins onzorgvuldig worden behandeld of in strijd zijn met de aanwijzingen van de ondernemer en/of op de verpakking behandeld zijn
- Eventuele gebreken of verkeerd geleverde producten dienen binnen 14 dagen na ontdekking schriftelijk aan Access to life te worden gemeld.
Artikel 12 – Eigendomsvoorbehoud – Algemene voorwaarden webshop
- Access to life behoudt zich het eigendom van de aan consument / cliënt geleverd en te leveren producten totdat volledige betaling is ontvangen van alle koopprijzen inclusief verzendkosten. Zolang het eigendom van de afgeleverde producten niet op consument / cliënt is overgegaan, zal Access to life de producten niet verpanden of aan een derde enig recht daarop verlenen.
- Indien de consument / cliënt tekortschiet in de nakoming van enige verplichting jegens Access to life, of indien Access to life goede grond heeft te vrezen dat de consument / cliënt in de nakoming van enige verplichting zal tekortschieten, is Access to life bevoegd de onder eigendomsvoorbehoud geleverde producten terug te nemen, onverminderd dat Access to life recht heeft op nakoming, ontbinding en/of schadevergoeding inclusief rente en kosten. De koper is verplicht alle medewerking te verlenen.
- De consument / cliënt is verplicht de onder eigendomsvoorbehoud afgeleverde producten met de nodige zorgvuldigheid en als herkenbaar eigendom van Access to life te bewaren. Dit geldt ook voor een eventuele herroepingsrecht toepassing.
- Alle kosten die verband houden met de terugneming zijn voor rekening van de consument / cliënt Indien de consument / cliënt na terugneming alsnog aan al zijn verplichtingen jegens Access to life voldoet, zijn alle kosten die verband houden met de teruggave van de teruggenomen producten voor rekening van de consument / cliënt.
- Eigendom van geleverde producten gaat over na ontvangst van de producten en/of goederen aan de consument / cliënt zijn of haar adres.
- De consument / cliënt komt jegens Access to life geen retentierecht op de door Access to life geleverde producten toe.
Artikel 13 – Klachtenregeling – Uitvoering Diensten + Producten
Access to life is aangesloten bij Stichting WebwinkelKeur
Diensten
- Het kan altijd voorkomen dat er iets niet helemaal gaat zoals gepland. Bij klachten dient u als consument / cliënt zich allereerst te wenden tot Beauty & Health Salon Access to life. Beauty & Health Salon Access to life beschikt over een voldoende bekend gemaakte klachtenprocedure en behandelt de klacht overeenkomstig deze klachtenprocedure. Klachten over de uitvoering van de overeenkomst dienen zo spoedig mogelijk, doch binnen 5 dagen te worden ingediend met daarbij een volledige en duidelijke omschrijving aan Beauty & Health Salon Access to life.
- Ingediende klachten worden binnen een termijn van 14 dagen gerekend vanaf de datum van ontvangst. Als een klacht een voorzienbaar langere verwerkingstijd vraagt, wordt door Beauty & Health Salon Access to life binnen de termijn van 14 dagen geantwoord met een bericht van ontvangst en een indicatie wanneer de consument / cliënt een meer uitvoerig antwoord kan verwachten.
- Indien een klacht gegrond is, zal de aangeboden dienst en/of behandeling (uitgezonderd een complete kuur) opnieuw worden uitgevoerd zoals overeengekomen, tenzij dit inmiddels voor de cliënt aantoonbaar nodeloos is geworden en de cliënt dit schriftelijk kenbaar maakt. Uitgezonderd hiervan is wanneer de consument / cliënt de reglementen en/of adviezen niet juist heeft opgevolgd. Voor elke aangeboden behandeling geldt op dat moment geldige adviezen.
- Indien de klacht niet in onderling overleg kan worden opgelost ontstaat een geschil dat vatbaar is voor de geschillenregeling.
- Access to life is aangesloten bij Stichting WebwinkelKeur en bij klachten die niet in onderling overleg opgelost kunnen worden dient de consument / cliënt zich te wenden tot Stichting WebwinkelKeur (www.webwinkelkeur.nl), deze zal gratis bemiddelen. De ledenlijst van WebwinkelKeur is in te zien: https://www.webwinkelkeur.nl/ledenlijst/. Mocht het geschil niet tot een oplossing gekomen zijn, heeft de consument / cliënt de mogelijkheid om zijn klacht te laten behandelen door de door Stichting WebwinkelKeur aangestelde onafhankelijke geschillencommissie, de uitspraak hiervan is bindend en zowel ondernemer als consument stemmen in met deze bindende uitspraak.
- Aan het voorleggen van een geschil aan deze geschillencommissie zijn kosten verbonden die door de consument / cliënt betaald dienen te worden aan de betreffende commissie. Leidt dit niet tot een oplossing, dan is het mogelijk om het geschil aan te melden voor bemiddeling via Stichting WebwinkelKeur via https://www.webwinkelkeur.nl/kennisbank/consumenten/geschil/.
- Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR-platform van de Europese Commissie. Dit ODR-platform is te vinden op http://ec.europa.eu/odr. Als de klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het vrij om de klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.
- Een klacht schort de verplichtingen van de consument / cliënt aan de ondernemer Access to life niet op, tenzij de ondernemer schriftelijk anders aangeeft.
Access to life Klachtenregeling – Algemene voorwaarden webshop
Producten Webshop copyright
- Het kan altijd voorkomen dat er iets niet helemaal gaat zoals gepland. Beauty & Health Salon Access to life geeft veel om kwaliteit van haar producten en doet logischerwijze haar best om de bestelde producten in topconditie aan u als consument / cliënt te leveren. Toch komt het weleens voor dat een bestelling kapot gaat tijdens transport of dat er iets anders gebeurt waardoor u als consument / cliënt aanspraak kunt maken op garantie.
- Bij klachten aangaande een bestelling of levering van de webshop dient u als consument / cliënt zich allereerst te wenden tot Beauty & Health Salon Access to life. Beauty & Health Salon Access to life beschikt over een voldoende bekend gemaakte klachtenprocedure en behandelt de klacht overeenkomstig deze klachtenprocedure.
- Nadat de consument / cliënt gebreken of schade heeft geconstateerd betreffende het geleverd product dient de consument / cliënt zich schriftelijk binnen 14 dagen na de goederenontvangst te wenden tot Beauty & Health Salon Access to life. Tevens is het van belang foto’s schriftelijk in te dienen als bewijs aangaande de schade.
- Indien een klacht gegrond wordt bevonden door Beauty & Health Salon Access to life, zal het product waarop de klacht betrekking heeft kosteloos worden vervangen. De consument / cliënt dient het product waarop de klacht betrekking heeft aan Beauty & Health Salon Access to life te retourneren. De kosten van retournering van de door Beauty & Health Salon Access to life aan de consument / cliënt geleverd product komen voor rekening van Access to life met uitzondering van retournering van producten voor wat betreft het herroepingsrecht.
- De garantie geldt niet indien:
- Producten waarbij opzettelijke schade is toegebracht aan het geleverd hygiënisch product
- Hygiënische producten waarvan de sealing is verbroken, gebruikt en of bewerkt
- Geleverde producten aan abnormale omstandigheden zijn blootgesteld of anderszins onzorgvuldig zijn behandeld wat in strijd is met de aanwijzingen van Access to life
- Indien de klacht niet in onderling overleg kan worden opgelost ontstaat een geschil dat vatbaar is voor de geschillenregeling.
- Access to life is aangesloten bij Stichting WebwinkelKeur en bij klachten die niet in onderling overleg opgelost kunnen worden dient de consument zich te wenden tot Stichting WebwinkelKeur (www.webwinkelkeur.nl), deze zal gratis bemiddelen. De ledenlijst van WebwinkelKeur is in te zien: https://www.webwinkelkeur.nl/ledenlijst/. Mocht het geschil niet tot een oplossing gekomen zijn, heeft de consument / cliënt de mogelijkheid om zijn klacht te laten behandelen door de door Stichting WebwinkelKeur aangestelde onafhankelijke geschillencommissie, de uitspraak hiervan is bindend en zowel ondernemer als consument stemmen in met deze bindende uitspraak.
- Aan het voorleggen van een geschil aan deze geschillencommissie zijn kosten verbonden die door de consument / cliënt betaald dienen te worden aan de betreffende commissie. Leidt dit niet tot een oplossing, dan is het mogelijk om het geschil aan te melden voor bemiddeling via Stichting WebwinkelKeur via https://www.webwinkelkeur.nl/kennisbank/consumenten/geschil/.
- Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR-platform van de Europese Commissie. Dit ODR-platform is te vinden op http://ec.europa.eu/odr. Als de klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het vrij om de klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.
- Een klacht schort de verplichtingen van de consument / cliënt aan de ondernemer Access to life niet op, tenzij de ondernemer schriftelijk anders aangeeft.
Artikel 14 – Overmacht – Algemene voorwaarden webshop
- Onder overmacht wordt verstaan iedere tekortkoming die niet aan Access to life kan worden toegerekend, omdat zij niet te wijten is aan haar schuld en noch krachtens de wet, rechtshandeling of in het verkeer geldende opvattingen voor haar rekening komt.
- Access to life heeft in geval van overmacht door factoren van buitenaf, ziekte of ongeval het recht om de uitvoering van de bestelling op te schorten, dan wel de overeenkomst te ontbinden zonder rechterlijke tussenkomst. Dit zal schriftelijk per e-mail aan de consument / cliënt worden meegedeeld.
Artikel 15 – Geschillen – Algemene voorwaarden webshop
- Op overeenkomsten tussen de Access to life en de consument / cliënt waarop deze algemene voorwaarden betrekking hebben, is uitsluitend Nederlands recht van toepassing. Ook indien de consument en/of cliënt woonachtig is in het buitenland.
- Het Weens Koopverdrag is niet van toepassing.
Artikel 16 – Privacyverklaring
Deze privacyverklaring is van toepassing op alle persoonsgegevens die Access to life verwerkt van haar cliënten. Indien de consument en/of cliënt producten afneemt van Access to life, verstrekt hij of zij persoonsgegevens en geeft toestemming volgens de privacyverklaring de gegevens te verwerken.
Welke gegevens worden verwerkt en waarvoor:
- Voor en achternaam
- Geboortedatum
- Adresgegevens
- Telefoonnummer
- Emailadres
- Huidconditie
- Product aanschaf
- Behandelingsplan
- Toestemmingsformulier
Waarvoor:
- Levering van de aanschaf producten
- Levering van aangeboden diensten
Artikel 17 – Intellectuele eigendom – Algemene voorwaarden webshop
Alle intellectuele en industriële eigendomsrechten met betrekking tot het merk Access to life, Access to life logo en Access to life handelsnaam, Access to life website en webshop, komen toe aan Access to life. De consument / cliënt is niet toegestaan enigerlei wijze gebruik te maken hiervan of te kopiëren. Copyright is van toepassing, evenals merkrecht, beeldrecht en logo beeldrecht. Het beeld – logo en merkrecht – Access to life is gedeponeerd door het AOMB merkenrecht bureau. Alle afbeeldingen op onze website en webshop komen toe aan Access to life.
Artikel 18 -Nieuwsbrieven
- Access to life biedt de mogelijkheid om in te schrijven voor onze nieuwsbrieven. De nieuwsbrieven bestaan uit communicatie inzake onze producten en diensten.
- Bij inschrijving van de nieuwsbrief laat de consument / cliënt gegevens achter welke niet aan derden worden gegeven noch gebruikt voor advertentie-en marktonderzoek. Access to life hanteert de privacyverklaring omtrent de consument / cliënt.
Artikel 19 – Beoordelingen / Reviews
- Op eigen initiatief kan de consument / cliënt de producten en diensten die Access to life aanbiedt waarderen met een aantal sterren en eventueel een geschreven beoordeling. De review zal op onze website worden vermeld. Dit helpt andere consumenten / cliënten verder voor meer informatie omtrent het aangeboden product en/of dienst. De consument / cliënt is niet verplicht zijn volledige naam te gebruiken. Initialen van de consument / cliënt van Access to life worden geaccepteerd.
- Access to life verstrekt geen gegevens en/of beoordelingen aan derde onbekende partijen. Uitgezonderd zijn de derde partij ofwel de webdeveloper die aangesloten is bij Access to life die ingeschakeld wordt ten behoeve van de uitvoering van de opdracht reviews en beoordelingen te plaatsen op de website van Access to life.
- Voor en na foto’s van uitgevoerde behandelingen van Access to life haar cliënten met onherkenbare gezichten kunnen worden gebruikt voor Instagram, de bedrijfspagina van Access to life en voor de website www.accesstolife.nl. Doel hiervan is nieuwe cliënten van Access to life deelgenoot maken van elke huidverbetering en/of huidverjonging toepassing.
- Reviews WebwinkelKeur
Access to life is aangesloten bij Webwinkel Keur. Wij verzamelen reviews via het platform van WebwinkelKeur. Als u een review achterlaat via WebwinkelKeur dan bent u verplicht om uw naam, woonplaats en e-mailadres op te geven. WebwinkelKeur deelt deze gegevens met ons, zodat wij de review aan uw bestelling kunnen koppelen. WebwinkelKeur publiceert uw naam en woonplaats eveneens op de eigen website. In het geval dat wij u uitnodigen om een review achter te laten delen wij uw naam en e-mailadres met WebwinkelKeur. Zij gebruiken deze gegevens enkel met het doel u uit te nodigen om een review achter te laten. WebwinkelKeur heeft passende technische en organisatorische maatregelen genomen om uw persoonsgegevens te beschermen. WebwinkelKeur behoudt zich het recht voor om ten behoeve van het leveren van de dienstverlening derden in te schakelen, hiervoor hebben wij aan WebwinkelKeur toestemming gegeven. Alle hierboven genoemde waarborgen met betrekking tot de bescherming van uw persoonsgegevens zijn eveneens van toepassing op de onderdelen van de dienstverlening waarvoor WebwinkelKeur derden inschakelt.
- Als onafhankelijk derde staat Stichting WebwinkelKeur dan ook garant voor de echtheid van de klantbeoordelingen en voor de betrouwbaarheid van haar leden. Kortom weer een extra reden om bij Access to life te kopen.
Artikel 20 – Geheimhouding + Gedrag
- Beauty & Health Salon Access to life haar webshop is verplicht tot geheimhouding van alle vertrouwelijke informatie die de consument / cliënt heeft medegedeeld. Informatie geldt als vertrouwelijk als dit door de consument / cliënt is meegedeeld of als dit voortvloeit uit de aard van de informatie. De geheimhouding vervalt indien, op grond van een wettelijke bepaling of een rechterlijke uitspraak, Beauty & Health Salon Access to life webshop verplicht is de vertrouwelijke informatie aan derden te verstrekken.
- Beauty & Health Salon Access to life dient zich in de praktijk keurig gedrag te vertonen volgens goede normen, waarden en respect.
- Indien de consument / cliënt onbehoorlijk gedrag vertoont heeft Beauty & Health Salon Access to life het recht de consument / cliënt dit te melden. Indien de consument/ cliënt het gedrag blijft vertonen heeft Beauty & Health Salon Access to life het recht de cliënt de toegang tot de praktijk te weigeren zonder opgaaf van reden.
- Op elke overeenkomst tussen Beauty & Health Salon, Access to life, webshop en de consument / cliënt is het Nederlands recht van toepassing. Ingeval van uitleg van de inhoud en strekking van deze algemene voorwaarden, is de Nederlandse tekst daarvan steeds bepalend. Van toepassing is steeds de laatst gedeponeerde versie c.q. de versie zoals die gold ten tijde van het tot stand komen van de overeenkomst.
Artikel 21 – Retourbeleid + Garantie beleid Access to life Informatie retourbeleid
- Retourneren + herroepingsrecht
U heeft het recht uw bestelling tot 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren. U heeft na annulering nogmaals 14 dagen om uw product retour te sturen. Uitzonderingen en uitsluiting zie lid 3. U ontvangt dan het volledige orderbedrag inclusief verzendkosten retour. Enkel de kosten voor retour van thuis naar de webwinkel Access to life zijn voor eigen rekening. Deze kosten bedragen circa € 7,50 per pakket, raadpleeg voor de exacte tarieven de website van de vervoerder. Mocht het product beschadigd of de verpakking meer beschadigd zijn dan nodig is om het product te verkopen, dan kan er waardevermindering van het product aan u als consument / cliënt worden doorberekend. Indien u gebruik maakt van uw herroepingsrecht, zal het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en verpakking aan Access to life geretourneerd worden.
- Om gebruik te maken van dit recht kunt u contact met ons opnemen op webshopatl@accesstolife.nl.
Het retour modelformulier kunt u aanvragen. Wij zullen vervolgens het verschuldigde orderbedrag -na goedkeuring van de staat van de producten- binnen 14 dagen na aanmelding van uw retour terugstorten, mits het product reeds in goede orde retour ontvangen is.
- Uitzonderingen retourneren + Uitsluiting Herroepingsrecht
- De ondernemer Access to life kan het herroepingsrecht van de consument uitsluiten voor producten zoals omschreven in lid 2. De uitsluiting van het herroepingsrecht geldt slechts indien de ondernemer Access to life dit duidelijk in het aanbod, althans tijdig voor het sluiten van de overeenkomst, heeft vermeld.
- Uitsluiting van het herroepingsrecht is slechts mogelijk voor producten:
- retourzending van producten waarvan de expiratiedatum is verstreken
- vanwege hygiënische redenen kan Access to life haar cosmetische hygiënische producten van haar webshop alleen retour accepteren als het nog ongebruikt, ongeopend en de producten verzegeld zijn.
- Behandel het product en/of producten dus met zorg! Gebruikte en geopende producten waarvan de verzegeling geopend is, worden uitgesloten en niet geaccepteerd.
- Uitsluiting van het herroepingsrecht is slechts mogelijk voor diensten:
- Bij levering van diensten heeft de consument / cliënt de mogelijkheid de overeenkomst zonder opgave van redenen te ontbinden gedurende ten minste 14 dagen, ingaande op de dag van het aangaan van de overeenkomst. Om gebruik te maken van zijn of haar herroepingsrecht, zal de klant zich richten naar de door Access to life bij het aanbod van de levering ter zake verstrekte redelijke en duidelijke instructies.
- die in het verleden zijn uitgevoerd.
- waarvan de levering met uitdrukkelijke instemming van de consument / cliënt is begonnen voordat de bedenktijd is verstreken.
- Garantie beleid zie lid 11 van Algemene voorwaarden
Access to life staat er voor in dat producten voldoen aan de overeenkomst, de in het aanbod vermelde specificaties, aan de redelijke eisen van deugdelijkheid en bruikbaarheid. En de op de datum van de totstandkoming van de overeenkomst bestaande wettelijke bepalingen en overheidsvoorschriften, fabrieksgarantie, de in het aanbod vermelde specificaties en de bruikbaarheid van de producten.
Een door Access to life, fabrikant of importeur verstrekte garantie doet niets af aan de wettelijke rechten en vorderingen die de consument / cliënt op grond van de overeenkomst tegenover de ondernemer kan doen gelden.
De garantie geldt niet indien:
- de consument en/of cliënt de geleverde producten zelf heeft gebruikt en/of bewerkt en/ of beschadigd of sealing heeft verbroken
- de geleverde producten aan abnormale omstandigheden zijn blootgesteld of anderszins onzorgvuldig worden behandeld of in strijd zijn met de aanwijzingen van de ondernemer en/of op de verpakking behandeld zijn
Eventuele gebreken of verkeerd geleverde producten dienen binnen 14 dagen na ontdekking schriftelijk aan Access to life te worden gemeld met daarbij een foto van de gebreken.
- Identiteit ondernemer
Access to Life
Slangenburg 62
1082 JW Amsterdam
webshopatl@accesstolife.nl
06-55 375 175
KVK NUMMER 34167981
BTW NUMMER NL001728996B43
copyright Brand Access to Life / Access to life
Lonneke